Sunday, January 16, 2011

AKSI KUCING


Inilah kucing kesayangan ku suatu ketika dulu dan dia akan sentiasa di sayangi, namanya Schmemet. Dia kucing betina yang jelita. Tapi pada 1 November 2008 Schmemet telah mati.  Tapi aku tidak pernah lupakan Schmemet.



Sekarang aku ada Nina. Dia juga kucing betina. Aku rasakan Nina seperti Schmemet kerana kucing ini punya persamaan yang banyak.  Kerana kucing ada 9 nyawa maka aku pasti Nina ada reincarnation Schmemet.

 Nina suka tidur macam ini.


Kucing ini tak puas makan, lepas makan saja dia terus masuk ke dalam kontena makanan ini untuk tidur, multipurpose la kontena nie, kucing ini namanya Gaga, bukan lady Gaga.


Seksa juga kucing ini, semua kitten mau menyusu dengan dia, good motherhood padahal bukan semua kitten itu anaknya.  Sharing is caring what!!! 


Hahaha, ini lah Comot, dia kucing kesayangan kami semua di sini. Namun Comot telah pergi dari rumah dan tidak kembali sehingga hari ini, kelibatnya juga sudah tidak kelihatan di kampung ini, ke mana Comot? Semoga Comot selamat di mana jua dia berada.


Nina dan Tiara, mereka ini sepupu sebenarnya dan suka tidur berlipat-lipat dan bertindih-tindih.  Penutup kotak ini sangat kecil, tapi mereka tidak peduli mereka tetap mau tidur di kotak yang sama, mesranyaa hehe


Satu-satunya kucing kami yang berbulu seperti kucing parsi.  Namanya Wiswis.  Suatu hari aku balik rumah aku jumpa Wiswis mati di langgar di jalan dekat rumah, aku rasa kereta orang depan rumah tu yang melanggar, sudahlah ia satu-satunya kucing berbulu parsi, matilah pula. Kesian Wiswis.


Inilah jenayah yang berlaku di rumah.  Kucing telah memecahkan botol sos, semua kucing boleh jadi suspek tapi sampai sekarang masih tiada tangkapan dibuat kerana tiada bukti yang kukuh.

1 comment: