Thursday, April 28, 2011

ADEHH .. SASAK KU EHHH


Entah cemana aku sakit.  Sakit apa? Batuk. Stakat batuk saja napa lah jua tapi yang siap gatal-gatal di leher tu apa hal?? Cukup jua sudah ku makan bitamin C.  Aku sangat yakin dengan bitamin C yang dapat mencegah sakit nie, terutama lah demam, selsema dan batuk .. tapi kalau sudah kan sakit, tatap jua sakit. Tambah ku sakit bila batuk yang macam nda kesampaian di leher dan sampai sakit-sakit badan ku adess ... 


Dua jenama bitamin C nie yang selalu aku makan.  Batuk ku sekali ani nda membuat aku damam tapi tatap jua sakit badan ku sebab batuk yang bukan alang kepalang, berabes nie!!  Asal kana acon ka kipas ka apa lagi, gatal taya leher atu .. oh very sasak laaa .. bitamin oh bitamin please help me ... let me out of this misery huhu


Jadi aku ke klinik dan aku dapat la dua tiga jenis ubat .. antaranya ialah ini ubat batuk herba.  Ubat ini tidak buat mengantuk tapi ya Allah punya padas rasanya .. makin-makin batuk plang ku eh ...

Ini pun kata si doktor, buleh membuat gatal-gatal leher tu lega, adess bukan ku kan merungut saja la kan tapi nada hantap berkesannya eh, bukan apa la kalau ubat-ubat ani murah nda jua menjadi hal, tapi larak jua usin nie adess
 
Ani bukan spray samut ah, jan silap, ani spray leher nie ja. Tujuannya supaya arah yang gatal atu jadi kebas.  Skali ani memang gagah ba batuk ku ani, makin ku spray makin plang ia gatal, adehh atu tah ku sasak nie ja, tapi ku belasah jua saja eh, abis pikir sudah nie, merancit otak nah .. nda sasak di mana tu ah.  Cua tah kamu imagine bila kamu rasa apa yang ku rasa ani .. tohan saja yang tahu..

Pengabisan ikhtiar nie ah .. sampai sarut suara ku luan batuk saja, nya orang minum air madu campur lemon, tapi nada plang di esbok atu, jadi bila ku teliat serbuk lemon teh ani, ku bantai saja, ada jua kurangnya dikit, lurih ku tido kajap tengahari atu .. ya Allah sakit plang dada ku minum aing masam ani .. apa pun mudah-mudahan aku capat baik hehehe sendiri mau doa la sendiri ...

No comments:

Post a Comment